Середа, 02.07.2025, 01:28
Юридичне місто
 
 
 

           e-mail: urciti@ukr.net         
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту


     

 Реєстрація Об'єднання співласників багатоквартиргого будинку (ОСББ)

Процес створення об'єднань співвласників багатоквартирних будинків  (надалі - ОСББ)  розпочався  у  місті  в 2006  році.

Необхідність їх виникнення пов'язана з тим, що існуючі житлові організації з ряду причин не спроможні забезпечити достатній рівень обслуговування житлового фонду та вирішувати наболілі питання мешканців (протікаючи дахи, забиті каналізації тощо).

Тому перехід контролю за якістю та своєчасністю робіт у будинку від житлових організацій до мешканців будинків є чи не єдиним виходом, що може змінити існуючу ситуацію на краще.

 

Основними перевагами створення об'єднання є те, що мешканці мають можливість:

- створити власну управлінську структуру для вирішення проблем утримання будинку та прибудинкової території;

- отримати у власність земельну ділянку, на якій розташований будинок, а також прибудинкову територію;

- самостійно визначати кошторис утримання свого житла, розмір внесків на утримання будинку;

- обирати на конкурсній основі виконавців житлово-експлуатаційних послуг для покращання якості утримання будинку та скорочення загальних витрат;

- контролювати якість робіт у будинку;

- покращити фізичний стан будинку та умови проживання у ньому, самостійно визначати черговість проведення поточного ремонту;

- контролювати використання коштів за послуги з утримання будинку та прибудинкової території;

- після прийому будинку на свій баланс здавати в оренду допоміжні приміщення і скеровувати ці кошти на покращення технічного стану житла.

 

Реєстрація ОСББ має декілька етапів:

 

По-перше: попередня консультація.

Перш за все, особи що вирішили створити об'єднання співвласників багатоквартирних будинків (надалі - ОСББ), необхідно проконсультуватись зі спеціалістами про хід реєстрації та необхідність дотримання певного законного порядку.

 

По-друге: створення ініціативної групи, підготовка до установчих зборів ОСББ.

 

Членами ОСББ можуть бути:

- фізичні особи, які є власниками квартири (квартир) або приміщення (приміщень) у багатоквартирному будинку але не менше 3-х власників;

-    юридичні особи (фірми, приватні підприємства тощо), які є власниками квартири (квартир) або приміщення (приміщень) у багатоквартирному будинку.

 

Не можуть бути членами ОСББ:

-  мешканці будинку, які живуть у неприватизованих квартирах на пiдставi виданих їм ордерів;
-   особи, котрі орендують приміщення.

 

На ініціативну групу покладається вирішення таких завдань:

1) попередня оцінка економічного стану будинку - тобто необхідно порівняти обсяг платежів по квартирній платі, які сплачують щомісячно мешканці, з реальною собівартістю обслуговування будинку житловою організацією.

Розшифровані платежі по квартплаті можна взяти у житловій організації, а також довідатись про послуги, які надаються щомісячно, та їх вартість.

Якщо в результаті оцінки стану будинку буде зрозумілим, що загальний обсяг платежів мешканців значно перевищує реальну потребу у послугах і може бути скорочений, то це дає ініціативній групі підстави переконливо агітувати за створення ОСББ.

 

2) збір інформації про:

- власників квартир (реквізити свідоцтв про право власності на квартиру, розмір належної їм площі);

- власників нежилих приміщень (реквізити свідоцтв про право власності на приміщення, розмір належної їм площі) та орендарів таких приміщень;

- кількість неприватизованих квартир;

- кількість мешканців будинку, що мають пільги, субсидії.

 

По-третє: проведення установчих зборів

Повідомлення про проведення установчих зборів.

Про проведення установчих зборів ініціативній групі необхідно письмово повідомити усіх власників житлових та нежилих приміщень будинку не менше ніж за 14 днів до дати проведення.

В письмовому повідомленні зазначають місце, дату, час проведення зборів та пропонований перелік питань порядку денного зборів.

 

По-четверте: державна реєстрація ОСББ

1. Державна реєстрація ОСББ проводиться у відділі державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.

2. Отримання довідки у відділі статистики про включення до ЄДРПОУ.

3. Реєстрація в податковій інспекції та внесення ОСББ до Реєстру неприбуткових організацій.

4. Отримання дозволу на виготовлення печатки і штампу.

5. Реєстрація ОСББ в Пенсійному фонді.

6. Реєстрація у Фонді соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

7. Реєстрація у Фонді соціального страхування на випадок безробіття.

8. Реєстрація у Фонді соціального страхування від нещасних випадків.

9. Відкриття рахунку в банку.

 

Термін реєстрації: протягом 14 календарних днів, але не більше 30 календарних днів з дня подання документів.

 

Для проведення реєстрації вам необхідно подати: список власників квартир і нежилих приміщень, що бажають створити Об'єднання. У цьому списку відносно кожного власника (співвласника) квартири необхідно проставити належну йому житлову площу. Ці дані можна взяти з поверхового плану, який має знаходитись у ЖЕКу. А також подати інформацію про будинок і про його мешканців (технічний паспорт, кількість приватизованих і неприватизованих квартир, наявність вбудованих нежилих приміщень та їх належність, площа, строки оренди, використання допоміжних приміщень, кількість мешканців будинку, що мають різні пільги, право на субсидії, дані про дотації і т. ін.).
 

Вартість послуг спеціаліста – від 900 грн. до 1600 грн (Залежить від об'єму роботи) .

Вартість витрат на реєстрацію – від 1200 грн. (залежить від багатьох чинників)


‹‹ повернутися на попередню сторінку


Copyright MyCorp © 2025
Зробити безкоштовний сайт з uCoz